Volkswagen aloitti maanantaina uuden lippulaivansa ID.7-sähköauton tuotannon saksalaisella Emdenin tehtaallaan. ID.7 on suurin VW-sähkömalli tähän mennessä ja toinen maailmanlaajuinen MEB-pohjainen auto ID.4:n jälkeen.
Volkswagen julkaisi sosiaalisessa mediassa maanantaina, että se on ”juhlinut symbolista sähkölimusiinin tuotannon aloitusta Emden-tehtaallamme”. Volkswagenin henkilöautojen toimitusjohtaja Thomas Shafer kommentoi virstanpylvästä seuraavasti:
ID.7 on huippuauto huipputiimiltä. Suuri kiitos kaikille Emdenin kollegoillemme, jotka ovat olleet niin aktiivisia tekemään tuotannon aloituksesta täyden menestyksen. Kiitos kaikille sitoutumisestanne!
ID.7 on yksi kymmenestä uudesta Volkswagenin sähköautosta, jotka lanseerataan nyt ja vuoteen 2026 mennessä. VW aikoo julkaista alle 25 000 euron hintaisen aloitusmallin ja uuden sähköisen kompaktin SUV:n ID.7:n rinnalla.
Saimme ensimmäisen katsauksen ID.7-sähkösedaniin CES-messuilla tammikuussa, kun Volkswagen lupasi toimittaa lippulaiva-sähköauton, joka on merkittävästi tehokkaampi ja tehokkaampi kuin mikään muu tähän mennessä julkaistu MEB-pohjainen malli.
VW virallisesti paljasti ID.7:n huhtikuussa, samanaikaisesti lanseeraten sen keskeisillä markkinoilla, mukaan lukien Pohjois-Amerikka, Eurooppa ja Kiina.
Uusi lippulaiva-sähköauto on tulossa
ID.7 tulee ensin markkinoille Pro-versiona. 77 kWh:n akulla varustettu Pro-malli tarjoaa jopa 615 kilometrin WLTP-toimintasäteen. Myöhemmin markkinoille tulee ID.7 Pro S, jossa on 86 kWh:n akku ja jopa 700 kilometrin WLTP-toimintasäde. Todellisuudessa voi odottaa vähintään 520 kilometriä, joka on poikkeuksellisen paljon.
Yhtiö sanoi, että sen uusi ”sähkölimusiini” on suunniteltu maantieajoon pitkän kantaman ominaisuuksilla, tilavalla ja mukavalla sisustalla ja edistyneellä teknologialla.
Volkswagen kutsuu lippulaiva-sähköautoaan ”tehokkuuden mestariksi”, jossa on optimoitu aerodynamiikka ja uusi ajogeneraatio. Aerodynaamisimpana ID-mallina tähän mennessä ID.7:ssä on matala etuosa, sulava siirtyminen konepellille, coupe-tyylinen katto ja kapeneva peräosa. Lisäksi ID.7:ssä on lähes täysin suljettu alusta, uudet kehittyneet pyöränspoilerit ja sivuilman verhot, jotka ohjaavat ilman mahdollisimman pienellä energiahäviöllä.